Memes erstellen: Diese Meme-Generatoren, Websites & Apps musst du kennen (2023)

Im Internet sind sie ein Dauerbrenner der Unterhaltung: Memes. Ständig gibt es neue Trends, die sich im Internet verbreiten. Ursprünglich geht der Begriff Meme auf den britischen Biologen Richard Dawkins zurück: Der hat ihn erstmals 1979 in seinem Buch „Das egoistische Gen“ verwendet. Memes sind laut Dawkins Ideen der Popkultur, die in der Gesellschaft geteilt und verändert werden.

Empfehlungen der Redaktion

Artikel wechseln

Netzkultur: 1 Meme sagt mehr als 1.000 Worte

Feature

Artikel merken

Listicle

Artikel merken

Diese 16 Memes fassen 2021 perfekt zusammen

Listicle

Artikel merken

Genau das passt auch zu Memes. Ein Bild, ein Video, ein GIF: All das kann ein Meme sein – und sie sind schon lange nicht mehr aus dem Netz wegzudenken. Klassischerweise wird eine Darstellung, die die Nutzer:innen unterhaltsam finden, immer wieder verwendet und an jeweilige Situationen angepasst. Manche Gesichter funktionieren dabei besonders gut – zum Beispiel das von Leonardo DiCaprio. Im Folgenden gibt dir t3n eine Übersicht, wie und wo du Memes erstellen kannst.

Inhaltsverzeichnis

  • Wie kann man Memes erstellen?
  • Was ist ein Meme-Generator?
  • Wo kann man Memes erstellen?
  • Meme-Generator für iOS und Android:
  • Welche iOS-Apps gibt es?
  • Welche Android-Apps gibt es?
  • Welche Internetseiten zum Erstellen von Memes gibt es?

Wie kann man Memes erstellen?

Am einfachsten funktioniert das mit einem Meme-Generator. Auch über Programme wie Photoshop kannst du Memes erstellen. Generell brauchst du, um ein digitales Meme zu erstellen, die Möglichkeit, Bild mit Text zu versehen. Das klappt auch mit manchen Bildbearbeitungsprogrammen.

Was ist ein Meme-Generator?

Ein Meme-Generator ist eine Möglichkeit, Memes zu erstellen. Er kann als App oder über eine Website genutzt werden. In der Regel sind in dem Generator gängige Memes, also die unterhaltsamen Darstellungen, schon als Vorlage vorhanden. Größtenteils gibt es Meme-Generatoren, die die Erstellung von Memes auf Basis von Bildern ermöglichen. Mit dem Generator kann zum einen ein Bild aus Vorlagen genommen werden, bei dem der Text dann individuell angepasst werden kann. Zum anderen können auch ein oder mehrere eigenen Bilder zu einem Meme zusammengebaut werden.

Wo kann man Memes erstellen?

Memes können sowohl online via Desktop als auch mit Apps über Smartphones und Tablets erstellt werden. Eine Übersicht über verschiedene Apps für unterschiedliche Betriebssysteme bekommst du im folgenden Teil.

13 Bilder ansehen

Meme-Generator für iOS und Android:

Meme Maker – Mematic: Der Meme-Generator bezeichnet sich selbst als „die beliebteste Meme-Generator-App“ – es gibt ihn für iOS und Android. Mit der kostenlosen App kannst du Memes in verschiedenen Formaten erstellen und Vorlagen nutzen. Allerdings siehst du Werbung. Die verschwindet erst, wenn du das Pro-Modell abonnierst. Darin sind außerdem mehr Schriften, Sticker und Layouts enthalten.

Memes Meme Maker GIF Generator / Memes.com + Memes Maker: Die englischsprachige App ist eher aufgebaut wie eine Meme-Community – in einer Bewertung heißt es, sie erinnere an Instagram. Verschiedene Memes können gesehen werden, es ist möglich, sich untereinander zu folgen. Die Erstellung von Memes funktioniert mit Vorlagen und eigenem Material. Neben Bildern können in der App auch GIFs und Videos Meme-tauglich bearbeitet werden. Mit einem Abo werden alle Funktionen freigeschaltet.

Welche iOS-Apps gibt es?

Meme Generator – Create a meme: Wodurch die App auffällt: Im Gegensatz zu allen anderen erfasst der Entwickler laut App-Store keine Daten. Die App ist kostenlos, um alle Funktionen nutzen zu können, sind aber In-App-Käufe notwendig. In der Funktion gleicht sie anderen Apps: Vorlagen und eigene Bilder können genutzt werden, um individuell bearbeitet zu werden. Die App ist nur in Englisch nutzbar.

Dopameme: Meme Maker Memes: Mit der App können neben Bildern auch GIFs und Videos zum Meme werden. Die Bearbeitung funktioniert dabei jeweils ähnlich. Auch Vorlagen für die Memes sind verfügbar. Auch in der kostenlosen Version kann der Hintergrund in einem Bild entfernt werden. Beim Öffnen der App wird zuerst das „Weekly Popular“ – die App ist nur in Englisch verfügbar – angezeigt, in dem angesagte Memes gezeigt werden. Mit In-App-Käufen werden weitere Funktionen freigeschaltet.

Meme Generator: Meme erstellen: In dieser App liegt der Fokus auf Memes aus Bildern. Für die Erstellung von Memes können Vorlagen, gespeicherte oder neu aufgenommene Bilder verwendet werden. In der App wird eine Ordner-Struktur geboten, um Memes zu speichern. Die App ist auf Deutsch nutzbar. Laut App-Store hat der Entwickler aktuell allerdings noch keine Informationen bezüglich des Datenschutzes bereitgestellt.

Welche Android-Apps gibt es?

Meme Generator: Die App ist kostenlos, enthält Werbung und In-App-Käufe. In der Gratis-Version kannst du verschiedene Meme-Vorlagen nutzen und auch eigene Bilder hochladen. In der App kannst du außerdem auch Favoriten markieren. Mit der Suchfunktion ist die gezielte Suche mit Stichwörtern nach angesagten Memes möglich. Laut Bewertungen funktioniere die allerdings nicht immer gut. Die App-Sprache ist Englisch.

Memasik – Meme Maker: Bei dieser App geht es neben dem Erstellen von Memes auch um den Community-Gedanken. Erstellte Memes können direkt als Beitrag in der App veröffentlicht werden, Nutzer:innen können sich gegenseitig folgen. Eine Besonderheit: In der App gibt es eine eigene Währung, die Meme Coins. Beim Erstellen der Memes können Vorlagen und eigene Bilder verwendet werden. Die App kann kostenlos heruntergeladen werden, sie enthält Werbung und In-App-Käufe.

Meam – The Meme Maker: Laut eigener Beschreibung legt die App ihren „Fokus auf moderne Memes“. Sowohl Memes aus Bildern als auch aus GIFs können erstellt werden. In der App können Memes auf Google und Knowyourmeme gesucht werden. Favoriten können markiert werden. Die App soll sich für „Beginner und Fortgeschrittene“ eignen, wie es in einem Kommentar heißt. In der App gibt es Werbung und In-App-Käufe, sie ist auf Englisch verfügbar

6 Bilder ansehen

Welche Internetseiten zum Erstellen von Memes gibt es?

Memes erstellen: Diese Meme-Generatoren, Websites & Apps musst du kennen (3)

Die Vorlagen bei Design Studio sind eher für klassische Memes geeignet. (Screenshot: Design Studio / t3n)

Design Studio: Auf der Website werden verschieden Vorlagen für Memes bereitgestellt. Durch direktes Anklicken wird das Meme ausgewählt und kann bearbeitet werden. Das Meme kann nach dem Erstellen runtergeladen werden und wird in einem Zip-Ordner auf dem Computer gespeichert.

Memes erstellen: Diese Meme-Generatoren, Websites & Apps musst du kennen (4)

Der Meme-Generator bei Iloveimg ist einfach gehalten – viele individuelle Gestaltungsmöglichkeiten gibt es nicht. (Screenshot: Iloveimg / t3n)

Iloveimg: „Meme-Vorlage auswählen“ oder „Bild hochladen“? Das ist direkt die erste Frage. Bei den Vorlagen gibt es gängige Memes, die direkt verwendet werden können. Große farbliche Gestaltungsmöglichkeiten gibt es nicht: Auf dem Bild wird ein Text eingefügt, die Position kann variiert werden. Anschließend kann das Meme als JPG-Datei heruntergeladen werden.

Memes erstellen: Diese Meme-Generatoren, Websites & Apps musst du kennen (5)

Beim Kapwing Meme Generator kommen auch erfahrene Meme-Gestalter:innen auf ihre Kosten: Er bietet viele Features. (Screenshot: Kapwing / t3n)

Kapwing Meme Generator: Wer viele Funktionen möchte und Memes mit Feinheiten gestalten will, der könnte bei Kapwing auf seine Kosten kommen. Das Tool bietet verschiedene Vorlagen, die nach Kategorien sortiert sind. In der kostenlosen Version befindet sich auf allen Memes ein Wasserzeichen, das verschwindet erst mit einem Upgrade für 16 US-Dollar monatlich.

Memes erstellen: Diese Meme-Generatoren, Websites & Apps musst du kennen (6)

Bei Imgflip können nicht nur Memes erstellt, sondern auch angeschaut werden. (Screenshot: Imgflip / t3n)

Imgflip: Das Website-Design ist eher oldschool, die Funktionen sind aber geeignet, um moderne Memes zu erstellen. Sie können mit Vorlagen oder mit einem eigenen Bild erstellt werden. Die Memes werden standardmäßig auf der Seite hochgeladen, daher sind auch viele Memes dort zu finden. Wer sein Meme nicht öffentlich teilen möchte, kann das Teilen deaktivieren. Das geht so: Bevor „Generate Meme“ gedrückt wird, um das fertige Meme herunterzuladen, sollte der Haken im „Private“-Feld gesetzt werden. Sonst werden die Memes auf der Seite veröffentlicht. Ein Download ohne Wasserzeichen ist kostenlos nicht möglich.

Memes erstellen: Diese Meme-Generatoren, Websites & Apps musst du kennen (7)

Tiere scheinen in den Canva-Vorlagen besonders beliebt zu sein. (Screenshot: Canva / t3n)

Canva: Auch über das Design-Programm Canva lassen sich Memes erstellen. Die Website bietet mehrere Vorlagen, die angepasst werden können. Die Beispiele können auch Inspirationen für eigenen Memes liefern. Um die Vorlagen anzupassen, ist nicht unbedingt eine Anmeldung nötig. Um alle Funktionen nutzen zu können, braucht es sie jedoch.

Memes erstellen: Diese Meme-Generatoren, Websites & Apps musst du kennen (8)

Mehr zu diesem Thema

iOS Apps Android

Verpasse keine News zu Marketing 💌

Fast fertig!

Bitte klicke auf den Link in der Bestätigungsmail, um deine Anmeldung abzuschließen.

Du willst noch weitere Infos zum Newsletter? Jetzt mehr erfahren

FAQs

How do you find memes on your phone? ›

Here are the best places to find GIFs, memes, and short videos online that'll bring a spark of life to your writing.
  1. GIPHY. ...
  2. Reddit. ...
  3. Know Your Meme. ...
  4. IMgur. ...
  5. GIFbin. ...
  6. Tumblr. ...
  7. IMGflip. ...
  8. Tenor.
Mar 28, 2020

What is the best meme Maker website? ›

MemeGenerator

One of the most popular tools for creating memes, MemeGenerator is the meme maker online that you can use when you want to add some funny captions to images. You can check out all the popular images that are being used to create memes by other people.

What is meme chat app? ›

Meme Chat is the ultimate social networking app to revolutionise the world of memes. Its a social networking app made for meme lovers and meme makers around the world!

What is a meme on your phone? ›

While an outright definition of a meme is hard to nail down, the term is most often associated with an image or video that portrays a particular concept or idea that is then usually spread through online social platforms.

Which app gives money for making memes? ›

MemeChat is a meme creator app made for the meme-community i.e., for all the meme lovers and meme creators out there. This app allows meme creators to create memes, on approval of authentic and funny memes, the creator gets paid between 5 to 15 INR.

Is meme free to use? ›

Memes are protected by copyright law. This means that the creator of the meme has special rights in the meme. Although it may not seem like it – the reuse of a meme, whether by posting or sharing – violates copyright law.

Is using memes legal? ›

Generally, posting and sharing memes online as a form of expression is not actionable and is usually protected under the First Amendment and the doctrines of fair use.

Do meme accounts make money? ›

Meme monetization

For those who break through, there's big money in memes. Top accounts with millions of followers can net hundreds of thousands of dollars per year through sponsored posts and affiliate deals, and even launch their creators into the next level of business.

Is copying a meme illegal? ›

Copyright subsists automatically in all creative works (such as photographs, books, or anything expressed in writing, audio, sound recordings, video recordings, etc.). As such, the underlying image, video and the meme itself will fall into the category of creative works that are protected by copyright.

Can you make money from being a meme? ›

Meme Freelance Gigs: Businesses, event organisers, and even individuals do pay for memes. You can find thousands of meme-related gigs on Fiverr and other freelancing websites. You can post your gig, but you'd need to have a good portfolio and good ratings to get more and better clients.

How do I make a meme on my phone for free? ›

YouCam Perfect is the best free meme app which has all the features you need to create the best memes online. Choose from text and fonts, backgrounds, colors, and more to customize your memes. It's free and easy to use, so you can make memes without any technical photo editing knowledge!

What app do people use to make Facebook memes? ›

Mematic - The Meme Maker on the App Store.

Which app has the most memes? ›

12 Best Meme Apps in 2023
  • Adobe Express - Full access to Adobe Stock content.
  • 9GAG - The best LOL pics & GIFs.
  • GATM Meme Generator - The best meme app for Android.
  • Memedroid - Memes in 2 clicks.
  • Instameme: Meme Generator - Over 5000 meme templates + stickers.
  • Video & GIF Memes - The best for Video and GIF memes.

Can a meme be a text? ›

A meme can include a video, image, text, GIF, among other mediums. While you can use a popular image or person, such as Kim Kardashian yawning, you can use any random thing to make a meme. So long as the emotion and meaning behind the creation is recognizable and identifiable, you have made a meme, said Ingram-Waters.

Does MemeChat really pay? ›

MemeChat allows creators to convert their memes into NFT and make some actual money out of them. The rising popularity of non-fungible tokens has opened up new earning opportunities for creators and artists. It has also led to the setting up of several NFT minting platforms and marketplaces.

Why is it called a meme? ›

meme, unit of cultural information spread by imitation. The term meme (from the Greek mimema, meaning “imitated”) was introduced in 1976 by British evolutionary biologist Richard Dawkins in his work The Selfish Gene.

What is a purpose of a meme page? ›

They can be humorous or relatable posts that people find entertaining and share amongst their contacts. Memes usually go viral within a short amount of time. They have become very popular recently because of their capability to attract and entertain.

What is the full meaning of meme? ›

meme \MEEM\ noun. 1 : an idea, behavior, style, or usage that spreads from person to person within a culture. 2 : an amusing or interesting item (such as a captioned picture or video) or genre of items that is spread widely online especially through social media.

Is MemeChat real or fake? ›

MemeChat, Gujju.com is a Fake Company does not deliver Mystery Box.

What is meme cash? ›

MEMECA$H is an experimental community that wants to put together the newest innovations in the blockchain world and crypto collectibles. Unlike MEME, we won't base our project on a team of developers but rather we will create a series of decentralized groups.

How long does MemeChat withdrawal take? ›

Rest assured, your withdrawal will be processed in 10-14 working days (or when Memechat has the cash flow to process the withdrawal). We deeply regret the inconvenience caused. What do the different statuses in my MemeChat Passbook mean?

Are memes illegal in the US? ›

Since most of the images and photographs used in memes are protected by copyright, sharing them without authorisation is illegal. Consuming memes on social media has remained popular throughout the years despite how quickly and nearly daily social media trends shift.

Who owns a meme? ›

Like most artistic creations, copyright (a type of intellectual property right) can arise automatically in the newly-created meme, provided the meme is the author's own intellectual creation. Copyright allows owners to prevent the work from being infringed, (i.e. used and exploited) by other individuals or companies.

Can you get in trouble for stealing memes? ›

Considering the nature of memes, they would fall under fair use since most of them can be considered parodies, satire or even commentaries. This essentially protects meme creators from infringing on others' copyrights.

What happens if your meme goes viral? ›

A viral meme tends to have thousands of variations and a huge online presence on social media. If this aforementioned meme does happen to go viral, this means that it has diffused through society, or the Internet, and has been widely recreated.

Can memes be hurtful? ›

Memes also have another side, and can have a malicious motive that can be hurtful to others. For example, there are memes that tend to normalize body-shaming and tragic events through how they are used.

Can you sell a meme? ›

Sell On Zazzle, RedBubble, & Other POD Stores

This is a similar way to sell memes online as selling on Etsy. However, on Etsy, you run your own store, and you're free to manufacture your own products or even create an independent shop with a paid Etsy plan.

Do TikTok meme accounts make money? ›

The short answer is: Yes. To make money on TikTok directly you must be 18 years of age or older, have more than 10,000 followers, and have at least 100,000 views over the last 30 days. You can then apply to the TikTok Creator Fund in the app.

How much does a meme page earn? ›

So, if a person posts 10 memes and if all 10 are approved, then he or she can earn around Rs 100 to Rs 200 a day.

How many followers do you need to make money on Instagram? ›

Brands post campaigns you can participate in. Post a picture with the specified hashtags on Instagram and get paid. You need at least 700 engaged followers to be eligible.

Can someone sue you for a meme? ›

It should be no surprise that several companies and individuals have now been sued for a meme. In fact, for almost a decade now, memes have been the center of a number of legal battles. Some of these focus on “fair use” and copyright issues. Others have been cases that focus on the invasion of privacy or defamation.

Are memes public use? ›

Generally speaking, almost every popular meme is copyrighted. Unless the image is classified as a Creative Commons graphic or is generally public domain, it's safe to assume you don't truly have the rights to share it. It also isn't uncommon for the owners of these images to seek damages for their misuse.

How do you get memes on messages? ›

Use GIPHY to send GIFs and Stickers in iMessage!
  1. Open a text message and select the App store icon just below the text bar.
  2. Search "GIPHY" and download or open the GIPHY app.
  3. Toggle between GIFs, Stickers, or Text. Once you've found the content you want to share, just tap to share.

How do I get memes on my iPhone? ›

Use Mematic – The Meme Maker app

1) Download Mematic and open it. 2) Choose Free Style or one of the other templates or styles from the top. 3) You can now select a meme or stock photo or choose your own image by tapping Photo.

How do I find memes on Android? ›

Top 12 Best Meme Apps
  1. Adobe Express - Full access to Adobe Stock content.
  2. 9GAG - The best LOL pics & GIFs.
  3. GATM Meme Generator - The best meme app for Android.
  4. Memedroid - Memes in 2 clicks.
  5. Instameme: Meme Generator - Over 5000 meme templates + stickers.
  6. Video & GIF Memes - The best for Video and GIF memes.

What does GIF mean in texting? ›

GIF is short for graphics interface format, a type of low-resolution format. Although we associate them as moving images, GIFs can also be still images, it's the low-quality and formatting of the image that defines it.

How does MemeChat work? ›

How MemeChat helps users earn from their content. Our business model is based on the fact that we use user-generated feedback and promote user-generated content. A user can earn anywhere between Rs. 5 to 30 for every meme that is created and approved once uploaded.

Is Meme free to use? ›

Memes are protected by copyright law. This means that the creator of the meme has special rights in the meme. Although it may not seem like it – the reuse of a meme, whether by posting or sharing – violates copyright law.

Does iPhone have a meme maker? ›

Make a meme from one of your photos, or feel free to browse through hundreds of our popular photos - some are FREE to use! Meme Maker is super easy and fun: With just a couple taps you can add text captions to any picture and customise the text color, size, and font style.

Do you have to pay for GIPHY? ›

GIPHY accounts are free and let you upload to GIPHY, and save all of your uploaded and favorited GIFs in one easy-to-find place. Get to the right place.

How do you get GIFs in text Messages? ›

How to Text a GIF
  1. On the GIPHY mobile app, tap on the GIF that you'd like to share. Get the GIPHY App!
  2. Tap on the Text Message button.
  3. Your GIF will automatically appear in the Message app on your iPhone or Android.
  4. Hit send and watch your GIF autoplay in the text thread!

How can I download GIFs for free on my iPhone? ›

How to save GIFs from Mail and Messages
  1. Open the email or message with the GIF you want to download.
  2. Tap on the GIF.
  3. Tap the share icon in the upper right. It looks like a box with an arrow.
  4. Tap Save Image to download the GIF to your Camera Roll.
Dec 19, 2019

How do you find GIFs in Messages? ›

Android: In message app, tap Smiley icon. Choose a GIF or the search button to browse.

How do you text a meme on Android? ›

Use emojis & GIFs
  1. On your Android device, open any app where you can write, like Gmail or Keep.
  2. Tap where you can enter text.
  3. Tap Emoji. . From here, you can: Insert emojis: Tap one or more emojis. Insert a GIF: Tap GIF. Then choose the GIF you want.
  4. Tap Send .

How do I find a post meme on Facebook? ›

Click the camera icon at the left side of the box, and a file explorer window will appear. Use it to locate and select the meme image file from your computer. Once you've found it, click “Open.” The file will be uploaded on the page and a progress bar will display the status of the upload.

References

Top Articles
Latest Posts
Article information

Author: Arielle Torp

Last Updated: 10/11/2023

Views: 5931

Rating: 4 / 5 (61 voted)

Reviews: 92% of readers found this page helpful

Author information

Name: Arielle Torp

Birthday: 1997-09-20

Address: 87313 Erdman Vista, North Dustinborough, WA 37563

Phone: +97216742823598

Job: Central Technology Officer

Hobby: Taekwondo, Macrame, Foreign language learning, Kite flying, Cooking, Skiing, Computer programming

Introduction: My name is Arielle Torp, I am a comfortable, kind, zealous, lovely, jolly, colorful, adventurous person who loves writing and wants to share my knowledge and understanding with you.